REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ ZA POŚREDNICTWEM SERWISU INTERNETOWEGO POD ADRESEM: markusautokary.pl
- Postanowienia ogólne
- Regulamin określa rodzaje, zakres, warunki i zasady świadczenia Usług przez Operatora za pomocą Serwisu, w tym wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Operator oraz tryb reklamacyjny, jak również zasady pośredniczenia przy zawieraniu Umów przewozu przez Operatora w zakresie nabywania Biletów i zawierania Umów Przewozu z Przewoźnikami za pośrednictwem Serwisu, jak również odstępowania od tych Umów przewozu (zwrotu Biletów) i innych kwestii dotyczących ww. Umów przewozu, wyraźnie uregulowanych w ramach Serwisu.
- Użyte w Regulaminie poniższe pojęcia, pisane wielką literą, mają następujące znaczenie:
- Operator – jednoosobowa działalność ‘’ MARKUS’ pod adresem: ul. Aleja Jana Pawła II 11, 21-500 Biała Podlaska, NIP: 5370007497, REGON: 364357119, telefon: +48603130590, adres e-mail: bilety@markusautokary.pl (przeznaczony do kontaktu w przypadkach spraw określonych wyraźnie w Regulaminie).
- Serwis – oznacza łącznie: serwis internetowy Operatora dostępny pod adresem: markusautokary.pl(stron
- Regulamin – niniejszy dokument;
- Klient – każdy podmiot korzystający z Serwisu (którym jest każda osoba, która przegląda Treści udostępniane w ramach Serwisu, w szczególności każdy podmiot, z którym może być zawarta Umowa przewozu zgodnie z przepisami prawa oraz regulaminem Serwisu) oraz każdy podmiot, którego dane podawane są w ramach Serwisu dla celów zakupu Biletu;
- Przewoźnik – podmiot świadczący usługi przewozu, z którym Operator zawarł umowę agencyjną sprzedaży biletów za pośrednictwem Serwisu, a tym samym z którym Klient zawiera Umowę przewozu;
- Umowa przewozu – umowa przewozu autobusem lub innym podobnym środkiem transportu, zawierana przez Klienta z Przewoźnikiem za pośrednictwem Serwisu, której potwierdzeniem zawarcia jest Bilet;
- Treści – treści zamieszczone w ramach Serwisu przez Operatora w jakiejkolwiek formie, w tym w szczególności graficzne, tekstowe, dźwiękowe, audiowizualne, fotograficzne, stanowiące znaki towarowe, niezależnie od tego, czy stanowią utwór lub przedmiot praw pokrewnych w myśl obowiązujących przepisów prawa;
- Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Operatora, w szczególności usługi polegające na udostępnianiu Treści w ramach Serwisu, w tym wyszukiwarki propozycji połączeń autobusowych oferowanych przez Przewoźników, jak również polegające na świadczeniu usług określonych w Serwisie, w tym polegające na dokonywaniu rezerwacji Biletów na czas oznaczony w ramach Serwisu, stworzeniu: możliwości zakupu Biletów, pobrania zakupionych Biletów, zwrotu Biletów, sprawdzenia informacji o podróży, przesłania opinii na temat podróży, względnie inne świadczone w ramach Serwisu;
- Bilet – imienny dokument potwierdzający zawarcie Umowy przewozu z konkretnym Przewoźnikiem za pośrednictwem Serwisu, upoważniający do przejazdu autobusem lub innym podobnym środkiem transportu Przewoźnika, zgodnie ze wskazaniami umieszczonymi na danym Bilecie;
- Regulamin Przewoźnika – oznacza łącznie:
- regulamin danego Przewoźnika dotyczący zasad i warunków sprzedaży Biletów tego Przewoźnika, a także praw i obowiązków Przewoźnika i Klienta związanych z zawieraniem i wykonywaniem Umowy Przewozu;
- taryfy, cenniki i inne przepisy przewozowe, stosowane przez danego Przewoźnika
- Dla celów korzystania z Serwisu niezbędne jest posiadanie urządzeń technicznych pozwalających na korzystanie z zasobów Internetu oraz przeglądarki internetowej, umożliwiającej wyświetlanie stron WWW, z włączoną obsługą skryptów JavaScript oraz plików tzw. „cookies”. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z Serwisu to:
- komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu, z minimalną rozdzielczością ekranu: 1024×768;
- w przypadku aplikacji – urządzenie mobilne z systemem operacyjnym Android w wersji 4.0.3 lub wyższej lub iOS w wersji 9.0.4 lub wyższej;
- klawiatura lub inne urządzenie wskazujące (pozwalające na wprowadzanie tekstu i zaznaczanie poszczególnych pól), umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy;
- przeglądarka internetowa Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej, z włączoną obsługą skryptów JavaScript oraz akceptującą pliki tzw. „cookies”;
- aktywne konto poczty elektronicznej;
- aktywny numer telefonu komórkowego;
- posiadanie dostępu do drukarki, umożliwiającej wydrukowanie Biletu. (Nie dotyczy to sytuacji, gdy Klient chce korzystać z tzw. biletu mobilnego i zgodnie z informacjami umieszczonymi w Serwisie istnieje taka możliwość w przypadku konkretnego Biletu nabytego przez Klienta. W takiej sytuacji konieczne jest posiadanie urządzenia spełniającego specyfikację opisaną powyżej dla celów wyświetlenia Biletu będącego biletem mobilnym dla celów kontroli, bez konieczności jego drukowania);
- program dla celów otwarcia plików PDF – w przypadku korzystania z tzw. biletu mobilnego, o którym mowa w pkt. 7) powyżej.
- Niezależnie od ust. 3 powyżej, Operator wskazuje, że dołoży starań, aby korzystanie z Serwisu było możliwe dla użytkowników wszystkich popularnie wykorzystywanych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, urządzeń końcowych oraz typów połączeń internetowych. Operator jednakże nie może zagwarantować, że w przypadku każdego połączenia ww. elementów będzie możliwe w każdym czasie korzystanie z Serwisu.
- Operator informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać
się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione.
By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń, Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall. - Operator dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego i nieprzerwanego funkcjonowania Serwisu. Operator nie może jednak zagwarantować, iż działanie Serwisu będzie przebiegać bez zakłóceń czy też przerw. Przerwy i zakłócenia mogą mieć charakter przejściowy i mogą być spowodowane koniecznością dokonania przez Operatora naprawy, konserwacji, rozbudowy lub modyfikacji Serwisu, jak również wynikać z przyczyn niezależnych od Operatora. Operator będzie starał się dokonywać wszystkich ww. czynności w taki sposób, aby w jak najmniejszym stopniu wpływało to na funkcjonowanie Serwisu.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umów przewozu przez Przewoźników, a odpowiedzialność taką wobec Klientów ponoszą Przewoźnicy będący stronami zawartych z Klientami Umów przewozu. Za realizację Umów przewozu odpowiedzialni są wyłącznie Przewoźnicy. Operator dla celów zawartych Umów przewozu pośredniczy wyłącznie w zakresie określonym w Regulaminie tj. w procedurze zawarcia tych Umów przewozu w imieniu i na rzecz Przewoźników, przyjmowania płatności za Bilet, dokonywania zwrotu płatności za Bilet w przypadkach określonych w Regulaminie, przyjmowania oświadczeń o odstąpieniu od Umów przewozu, udostępniania Klientom Biletów, względnie innych określonych wyraźnie w Regulaminie.
- Regulaminy Przewoźników są dostępne u Przewoźników, w tym na stronach internetowych Przewoźników. Operator udostępnia w Serwisie otrzymane od Przewoźników wyciągi z tych Regulaminów Przewoźników w aspektach dotyczących zasad zwrotu Biletów. Dodatkowo, w przypadku otrzymania od Przewoźników Regulaminów Przewoźników, Operator udostępnia je w Serwisie. W przypadku, gdy Klient nie ma możliwości samodzielnego uzyskania Regulaminu Przewoźnika, Klient może zwrócić się do Operatora z prośbą o pomoc w jego uzyskaniu – wówczas Operator zwróci się ze stosownym wnioskiem w tym zakresie do Przewoźnika. Wszelkie informacje dotyczące Regulaminów Przewoźników, umieszczane w ramach Serwisu, w tym rozkłady jazdy oraz wyciągi z ich cenników oraz taryf, pochodzą od Przewoźników. Operator dokłada wszelkich starań, w miarę posiadanych możliwości, aby informacje te były pełne i aktualne, ale nie ma jednakże wpływu na Przewoźników w tym zakresie. Tym samym Operator przekazuje wyłącznie informacje udostępniane mu przez Przewoźników, dla celów pośredniczenia przy zawieraniu Umów przewozu pomiędzy Przewoźnikami a Klientami.
- W przypadku, gdy Operator uzyskał informację od Przewoźnika o zmianach, które mogą nastąpić w z związku z Umową przewozu, która została zawarta za pośrednictwem Serwisu, w szczególności dotyczącą opóźnienia lub odwołania połączenia, stara się niezwłocznie przekazać informacje w tym przedmiocie do Klientów, których to dotyczy, na podane przez nich przy zakupie Biletów numery telefonów.
- Klient zobowiązany jest okazać osobom dokonującym kontroli dokumentów przewozu w postaci:
- Biletu:
- w przypadku posiadania biletu mobilnego ukazanie osobie kontrolującej biletu w taki sposób aby osoba kontrolująca mogła odczytać cztero numerowy kod zamówienia,
- Biletu:
- Niezależnie od dokumentów wskazanych w ust. 10, w przypadku Umowy przewozu realizowanej na trasie międzynarodowej, Klient dodatkowo powinien posiadać dokumenty uprawniające do odbycia tej podróży w świetle wymagań poszczególnych państw, przez które biegnie ww. trasa.
- Zasady ogólne korzystania z Serwisu oraz dotyczące Usług.
- Z Serwisu mogą korzystać wyłącznie osoby, które ukończyły 16 rok życia. W przypadku woli nabycia Biletów dla osób, które nie ukończyły 16 roku życia, wszelkie czynności w ich imieniu muszą być dokonywane przez ich opiekunów lub osoby sprawujące nad nimi władzę rodzicielską.
- Klienci, którzy nabywają Bilety dla innych Klientów:
- w przypadku innych Klientów w wieku poniżej 16 roku życia – powinni być ich opiekunami lub osobami sprawującymi nad nimi władzę rodzicielską, lub należycie umocowanymi przez takich opiekunów lub takie osoby do dokonywania czynności w ich imieniu. W przypadku braku posiadania statusu wskazanego w zdaniu poprzednim, Klient nie ma prawa dokonywać jakichkolwiek czynności w Serwisie w imieniu takiego innego Klienta poniżej 16 roku życia;
- w przypadku innych Klientów w wieku powyżej 16 roku życia – powinni posiadać upoważnienie do wyrażania wszelkich zgód w ich imieniu i na ich rzecz wymaganych na gruncie Regulaminu i Polityki prywatności, jak również zapoznać takich innych Klientów z postanowieniami Regulaminu, Polityki prywatności oraz Regulaminem Przewoźnika. W przypadku braku posiadania upoważnienia wskazanego w zdaniu poprzednim, Klient nie ma prawa dokonywać jakichkolwiek czynności w Serwisie w imieniu takiego innego Klienta.
- Klienci zobowiązani są do podawania w ramach Serwisu prawdziwych, kompletnych i aktualnych danych. Dodatkowo Klienci zobowiązani się informować Operatora o zmianie przekazanych mu danych, w tym w przypadku adresu e-mail i numeru telefonu poprzez Konto Klienta Moje Konto (w dedykowanym dla tych celów miejscu w ramach tego konta).
- Operator świadczy za pośrednictwem Serwisu drogą elektroniczną wskazane poniżej Usługi:
- Usługi pośredniczenia jako agent Przewoźników w zawieraniu Umów przewozu pomiędzy Klientami a Przewoźnikami, jak również realizowanie innych wyraźnie określonych w Regulaminie czynności związanych z tymi Umowami przewozu, przy czym:
- Usługa pośrednictwa polega na prezentowaniu Klientom w wyszukiwarce połączeń oferowanych przez Przewoźników i umożliwieniu za pomocą formularza udostępnionego w ramach Serwisu zawarcia Umów przewozu przez Klientów z wybranymi przez nich Przewoźnikami na konkretne, wybrane przez Klientów połączenia;
- Klient może w każdym czasie zrezygnować z tej Usługi, zaprzestając korzystania opcji ‘’zakup bilet’’,
- Z tytułu świadczenia przez Klienta tej Usługi Operator nie pobiera od Klienta opłat, za wyjątkiem opłaty serwisowej (transakcyjnej), w przypadkach konkretnych połączeń, wskazanych w Serwisie i w wysokości wskazanej w Serwisie, przy czym informacje te są widoczne dla Klienta przed zakupem Biletu. W celu uniknięcia wątpliwości wskazuje się, że opłata wskazana w zdaniu poprzednim należna jest wyłącznie w przypadku zakupu Biletu przez Klienta za pośrednictwem Serwisu i nie należy się w innych sytuacjach, w tym w przypadku przeglądania treści Serwisu bez zakupu Biletu.
- Usługi pośredniczenia jako agent Przewoźników w zawieraniu Umów przewozu pomiędzy Klientami a Przewoźnikami, jak również realizowanie innych wyraźnie określonych w Regulaminie czynności związanych z tymi Umowami przewozu, przy czym:
- Usługi wskazane w ust. 4 powyżej świadczone są 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę, z zastrzeżeniem ewentualnych przerw, o których mowa w § 1 ust. 6 Regulaminu. Umowy dotyczące świadczenia ww. usług są zawierane na czas nieokreślony i nie pociągają za sobą żadnych zobowiązań finansowych dla Klienta.
- Zakup Biletu za pośrednictwem Serwisu, zawarcie Umowy przewozu i wystawianie faktur
- Klient ma możliwość nabycia Biletu z wykorzystaniem Serwisu (dokonania transakcji) w następujący sposób:
- Klient powinien wybrać odpowiadająca mu godzinę i przystanek z, którego chce wyjechać z umieszczonego na stronie https://markusautokary.pl/#rozkład.
- Po wybraniu godziny i przystanku odjazdu Klient powinien uzupełnić wszystkie wymagane dane swoje oraz innych podróżnych określone w formularzu zamówienia (będące danymi obowiązkowymi);
- Klient powinien podać swój numer telefonu oraz adres e-mail (będące danymi obowiązkowymi);
- Klient powinien zaakceptować Regulamin oraz Politykę Prywatności (będące akceptacjami obowiązkowymi);
- Klient ma możliwość udzielić zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną na podany adres e-mail (zgoda ta jest w pełni dobrowolna i nie jest wymagana dla celów zakupu Biletu);
- Klient po uzupełnieniu wszystkich danych, jak również udzielania wymaganych akceptacji Regulaminu i Polityki prywatności wskazanych w pkt. 5) powyżej, powinien nacisnąć odpowiedni przycisk kończący procedurę wypełniania formularza, który to przycisk skieruje go do płatności.
- Na stronie płatności zostanie wskazana kwota do zapłaty, z podziałem na opłatę za Bilet oraz opłatę serwisową (transakcyjną), jeśli taka opłata serwisowa (transakcyjna) będzie miała zastosowanie dla danej transakcji;
- Klient powinien dokonać płatności, o której szerzej mowa w ust. 3 poniżej, stosując się do instrukcji zawartych na stronie Serwisu i następnie na stronie operatora obsługującego płatność.
- Po dokonaniu płatności Klient otrzymuje na podany przez niego adres e-mail wiadomość elektroniczną potwierdzającą zakup Biletu, w której będzie podany numer Biletu umożliwiający sprawdzenie Biletu lub ewentualny zwrot, jeżeli będzie taka potrzeba.
- Dokonanie płatności musi nastąpić najpóźniej w terminie wskazanym w Serwisie po naciśnięciu odpowiedniego przycisku kończącego procedurę wypełniania formularzu zakupu Biletu. Jest to czas, na który rezerwowany jest Bilet i w którym musi zostać dokonana płatność. W przypadku braku otrzymania potwierdzenia dokonania płatności przez Operatora w powyższym terminie od operatora płatności, rezerwacja wygasa a transakcja zakupu Biletu lub Biletów jest automatycznie anulowana.
- Płatność może zostać dokonana przez Klienta za pomocą systemy PayU w, której klient może wybrać płatność za pomocą karty płatniczej, przelewem lub za pomocą innej formy płatności na zasadach określonych w regulaminie operatora płatności będącego podmiotem świadczącym usługi płatnicze w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o usługach płatniczych. Ww. regulamin jest udostępniony na stronie operatora płatności, na którą Klient przekierowywany dla celów dokonania płatności za Bilet i który dla tych celów musi zaakceptować, jeśli chce dokonać płatności.
- W ramach jednej transakcji i płatności Klient może nabyć Bilety dla maksymalnie dziesięciu (10) osób. Dla celów nabycia kilku Biletów w ramach jednej transakcji i płatności wymagane jest podanie dane wszystkich osób, które będą odbywać przejazd na podstawie tego Biletu.
- Rezygnacja z zakupu Biletu jest możliwa przed dokonaniem płatności przez Klienta. Po dokonaniu płatności Klient może dokonać zwrotu Biletu na zasadach opisanych w § 4 Regulaminu.
- Zawarcie Umowy Przewozu pomiędzy Przewoźnikiem a Klientem następuje w momencie otrzymania przez Operatora potwierdzenia płatności dokonanej przez Klienta. W momencie otrzymania ww. potwierdzenia Operator niezwłocznie przesyła wiadomość e-mail wskazaną w ust. 1 pkt. 9) powyżej.
- Klient, zawierając Umowy przewozu z Przewoźnikami na połącznia, które mają być realizowane bezpośrednio po sobie, w ramach zaplanowanej przez Klienta trasy, powinien zaplanować wystarczającą ilość czasu pomiędzy planowanymi połączeniami dla celów przesiadki. Operator rekomenduje, aby czas przerwy pomiędzy połączeniami krajowymi wynosił co najmniej 4 godziny, a pomiędzy połączeniami międzynarodowymi – co najmniej 8 godzin.
- Potwierdzeniem zawarcia Umowy Przewozu jest Bilet. Bilet jest udostępniany Klientowi w wiadomości e-mail wskazanej w ust. 1 pkt. 9) powyżej oraz w ramach Konta Klienta Moje Konto i może zostać przez Klienta pobrany z ww. miejsc i wydrukowany. W przypadku Biletów udostępnianych w ramach Konta Klienta Moje Konto pobranie Biletu jest możliwe wyłącznie do czasu odjazdu środka transportu zgodnie z godziną wskazaną na Bilecie.
- Bilet nie jest fakturą. Klient, który chciałby uzyskać fakturę:
- Powinien wysłać wiadomość z prośbą o wystawienie faktury na adres e-mail bilety@markusautokary.pl.
- Zwrot Biletu
- Zwrot Biletu, czyli odstąpienie od Umowy przewozu zawartej z Przewoźnikiem, jest możliwy w terminie 7 dni od daty zakupu w siedzibie firmy ‘’MARKUS’ w Białej Podlaskiej na ulicy Aleja Jana Pawła II 11 na warunkach określonych przez Przewoźnika.
- Zwrot Biletu zakupionego za pośrednictwem Serwisu może zostać dokonany w siedzibie firmy ‘’MARKUS’’ w Białej Podlaskiej na ul. Aleja Jana Pawła II 11, Biała Podlaska.
- W przypadku, gdy Klient zażądał wystawienia faktury przez Przewoźnika lub Operatora, zwrot uiszczonych należności następuje po potwierdzeniu odbioru przez Klienta stosownej faktury korygującej lub faktur korygujących.
- Reklamacje dotyczące usług świadczonych na podstawie Umowy Przewozu
- Wszelkie reklamacje dotyczące Umowy Przewozu Klient powinien kierować do Przewoźnika, z którym zawarł Umowę Przewozu.
- Operator nie jest uprawniony do rozpatrywania reklamacji wskazanych w ust. 1 powyżej w imieniu Przewoźnika, a jedynie może je przekazać Przewoźnikowi dla celów ich rozpatrzenia przez Przewoźnika.
- Reklamacje dotyczące Usług
- Operator rozpatruje reklamacje dotyczące Usług.
- Klient ma możliwość zgłoszenia reklamacji wskazanych w ust. 1 powyżej drogą mailową na adres e-mail: bilety@markusautokary.pl Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko Klienta;
- adres do korespondencji, na który ma być wysłana odpowiedź na reklamację;
- opis zgłaszanych zastrzeżeń i datę wystąpienia/stwierdzenia zgłaszanych nieprawidłowości (zastrzeżeń);
- numer Biletu, którego dotyczy reklamacja,
- żądanie Klienta.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, w szczególności reklamacja nie spełnia wymogów wskazanych w ust. 3 powyżej, przed jej rozpatrzeniem Operator zwróci się niezwłocznie do Klienta o jej uzupełnienie w koniecznym dla celów jej rozpoznania zakresie.
- Operator rozpoznaje reklamację w terminie 30 dni od daty jej otrzymania.
- Odpowiedź na reklamację jest wysyłana przez Operatora na adres do korespondencji wskazany w reklamacji.
- Niewniesienie reklamacji, wniesienie reklamacji po terminie, odrzucenie reklamacji, nieuwzględnienie reklamacji, brak odpowiedzi na reklamację i inne podobne zdarzenia w żaden sposób nie wyłączają możliwości dochodzenia roszczeń przez Klientów na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
- Dane osobowe oraz pliki tzw. cookies i tzw. local storage
Informacje dotyczące przetwarzania danych podawanych w ramach Serwisu oraz związane z tzw. plikami cookies oraz tzw. local storage w ramach Serwisu zawarte są w Polityce prywatności Serwisu, dostępnej w ramach Serwisu i akceptowanej równolegle z niniejszym Regulaminem przez Klientów.
- Prawa do Serwisu i zakazane działania
- Z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej, wszelkie prawa do Serwisu, w tym jego struktury, układu, strony głównej, podstron, projektu graficznego oraz jego poszczególnych elementów, w szczególności Treści, w tym wszelkich znaków towarowych, przysługują Operatorowi lub zostały użyte przez niego za zgodą uprawnionych do udzielania stosownych upoważnień osób trzecich. Prawa wskazane w zdaniu poprzednim obejmują w szczególności majątkowe prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej, w tym do znaków towarowych.
- Udostępnienie Treści przez Operatora w ramach Serwisu i stworzenie możliwości zapoznania się z nimi, nie oznacza udzielenia jakimkolwiek osobom jakichkolwiek praw do Treści, w tym w szczególności zabronione jest kopiowanie, tworzenie opracowań (modyfikowanie) Treści, wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem Treści lub ich egzemplarzy, publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie Treści, a także publiczne udostępnianie Treści w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, bez wyraźnej zgody Operatora.
- Ustęp 2 powyżej nie wyłącza możliwości korzystania z Treści w przypadkach, gdy takie korzystanie na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa nie wymaga zgody podmiotu uprawnionego.
- Zabronione jest dostarczanie jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym przez Klientów w ramach Serwisu.
- Zabronione jest wykorzystywanie przez Klientów Serwisu, w tym Treści, w sposób sprzeczny z prawem, zasadami współżycia społecznego, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich, w szczególności zabronione jest:
- podawanie przez Klienta danych niezgodnych z prawdą lub naruszających prawa osób trzecich;
- naruszanie za pośrednictwem Serwisu praw osób trzecich lub Operatora;
- dostarczanie i przekazywanie treści zabronionych na gruncie obowiązujących przepisów prawa;
- korzystanie z Serwisu w sposób zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń́.
- Operator ma prawo pozbawić Klienta prawa do korzystania z Serwisu, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Serwisu lub jej funkcjonalności ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku dopuszczenia się przez niego naruszeń opisanych w ust. 2, 4 lub 5 powyżej, pod warunkiem jednak uprzedniego wezwania Klienta do zaniechania naruszeń i wyznaczeniu dodatkowego, odpowiedniego terminu na zastosowanie się do wezwania Operatora.
- Postanowienia końcowe
- Postanowienia Regulaminu nie mają na celu w jakikolwiek sposób wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klientów będących konsumentami w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa, przysługujących im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku ewentualnych niezgodności postanowień Regulaminu z przepisami wskazanymi w zdaniu poprzednim, pierwszeństwo mają te przepisy, a Operator deklaruje w przypadku takiej niezgodności bezwzględnie podporządkowanie się i stosowanie odpowiedniego przepisu prawa w miejsce niezgodnego z tym przepisem postanowienia Regulaminu.
- Operator udostępnia Regulamin w ramach Serwisu nieodpłatnie, a Klient ma możliwość utrwalenia treści Regulaminu poprzez jego pobranie, utrwalenie (zapisanie na trwałym nośniku) lub wydrukowanie w każdym momencie z Serwisu.
- Ewentualne spory wynikające ze świadczenia Usług przez Operatora powstałe pomiędzy Operatorem a Klientem niebędącym konsumentem w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa będą rozstrzygane przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Operatora.
- Operator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn technicznych, prawnych lub organizacyjnych, w szczególności takich jak zmiana obowiązujących przepisów prawa, prawomocny wyrok sądu, siła wyższa. Zmiana Regulaminu staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Operatora, nie krótszym niż 14 dni od momentu udostępnienia na stronie Serwisu zmienionego Regulaminu. Zmiany Regulaminu nie powodują naruszenia praw nabytych Klientów. Umowy przewozu zawarte przed wejściem w życie zmian Regulaminu będą realizowane na zasadach obowiązujących w momencie ich zawierania (chyba że z obowiązujących przepisów prawa będzie wynikała konieczność stosowania nowych zasad do takich Umów przewozu). Każdorazowo w przypadku zmiany Regulaminu wymagana będzie akceptacja przez Klienta nowego brzmienia tego Regulaminu w momencie zakupu Biletu po dacie wejścia w życie tego zmienionego Regulaminu.
- Regulamin obowiązuje od dnia 5 maja 2019 roku.